Overweeg je om je wagen te verkopen via Auto Export? Dan maak je een slimme keuze. Steeds meer Belgische autobezitters ontdekken dat Auto Export een snelle en winstgevende manier is om hun voertuig te verkopen, zeker wanneer het in België moeilijk nog door de keuring geraakt of economisch niet meer rendabel is. Met de juiste begeleiding verloopt het exportproces vlot, transparant en zonder zorgen. In dit artikel ontdek je hoe Auto Export precies werkt, wat de voordelen zijn, en waar je op moet letten om het meeste uit je verkoop te halen.
Een betrouwbare partner zoals Auto Opkoper helpt je bij elke stap van het proces – van waardebepaling tot afhandeling van alle documenten. Zo bespaar je tijd en vermijd je administratieve valkuilen.
Bij Auto Export wordt je wagen verkocht aan een buitenlandse koper, vaak via een gespecialiseerd netwerk van dealers en handelaars. Dit is vooral interessant voor auto’s die in België minder waard zijn, maar in andere landen nog perfect bruikbaar zijn. Denk aan voertuigen met hogere kilometerstanden, lichte schade of oudere modellen die nog steeds populair zijn in Oost-Europa, Afrika of het Midden-Oosten.
Een professionele Auto Export-dienst regelt niet alleen de verkoop, maar ook de praktische en administratieve kant: het opstellen van de exportdocumenten, de betaling, en vaak ook het transport van het voertuig. Jij hoeft enkel de basisgegevens door te geven, en de rest wordt voor je geregeld.
Waarom kiezen zoveel mensen voor Auto Export? Simpel: het biedt meerdere voordelen tegelijk. Enkele belangrijke troeven:
Een extra pluspunt is dat je geen tijd hoeft te verliezen met particuliere bieders of onduidelijke advertenties. Een professionele Auto Export-opkoper biedt direct duidelijkheid en zekerheid.
Veel mensen vragen zich af wat er administratief allemaal bij komt kijken. In feite valt het goed mee. Voor een correcte Auto Export heb je enkel de volgende documenten nodig:
Wil je exact weten welke documenten vereist zijn en hoe het proces verloopt? Raadpleeg dan deze handige gids over Auto verkopen voor export voor meer informatie.
Heb je een auto die niet meer door de keuring geraakt of lichte schade heeft? Dan is Auto Export vaak de ideale oplossing. Auto’s die in België weinig waarde hebben, kunnen in andere landen nog een tweede leven krijgen. Dankzij een gespecialiseerd netwerk van exporthandelaars is er altijd wel interesse in zulke wagens.
Je kunt zelfs Auto verkopen zonder keuring. Een ervaren exportpartner zorgt voor de nodige documenten en transport. Zo hoef jij geen dure herstellingen te doen of extra keuringen te plannen. Een groot voordeel voor wie snel en probleemloos wil verkopen.
Een professionele Auto Export-dienst werkt transparant en efficiënt. Zo ziet het proces er meestal uit:
Het hele traject kan binnen één dag afgerond worden. Dat maakt Auto Export bijzonder aantrekkelijk voor wie snel wil verkopen zonder risico of stress.
Niet alleen particulieren, maar ook bedrijven profiteren van Auto Export. Denk aan oude bedrijfswagens of bestelwagens die vervangen worden. Een Opkoper bestelwagens kan deze voertuigen snel overnemen en klaarmaken voor export. Zo bespaar je opslagruimte, tijd en administratieve lasten.
Omdat er steeds meer aanbieders op de markt zijn, is het belangrijk om samen te werken met een erkende en betrouwbare partner. Let bij het kiezen van een Auto Export-bedrijf op deze punten:
Een professioneel bedrijf communiceert duidelijk, legt alle stappen uit en werkt met officiële overnamebewijzen. Zo weet je zeker dat alles wettelijk in orde is en dat je voertuig op correcte wijze wordt geëxporteerd.
Een wagen die in België weinig waarde heeft, kan via Auto Export verrassend veel opleveren. Dat komt omdat de vraag naar tweedehandsauto’s in het buitenland vaak groter is. Bovendien hoef je geen rekening te houden met bijkomende kosten zoals keuring, herstellingen of verzekering. De verkoop gaat snel, eenvoudig en zonder onnodige tussenpersonen.
Daarnaast heb je met Auto Export volledige zekerheid over betaling en afhandeling. Een betrouwbare exportpartner zorgt ervoor dat alles correct wordt afgerond, inclusief de administratieve uitschrijving van het voertuig.
Of je nu een oudere wagen, een bestelwagen of een schadeauto hebt: Auto Export biedt de perfecte oplossing. Je krijgt een eerlijke prijs, vermijdt keuring en administratieve stress, en de verkoop is binnen een dag geregeld. Dankzij ervaren partners zoals Auto Opkoper wordt het hele proces professioneel en vlot afgehandeld.
Kortom: wie snel, veilig en zonder zorgen wil verkopen, kiest voor Auto Export. Het is de moderne, efficiënte manier om je voertuig een tweede leven te geven in het buitenland — en om zelf met een gerust hart de volgende stap te zetten.
All Categories
Featured
Table of Contents
Die boven de 40 jaar en de benzinerijders hebben een nette overgangsregeling gehad. Die dekt ongeveer twee derde van het totale bestand. Het overige derde zijn mensen die een andere auto hebben en niet € 120 betalen, maar € 1.500. We beginnen met de accijnzen, want daar ging de initiatiefnota over.
De verkoop van diesel nam over het jaar 2014 met ongeveer 7% af in volume. kipper vrachtwagen. Dat is 500 miljoen liter die niet in Nederland getankt zijn, maar in België of in Duitsland. 500 miljoen liter! Een aantal van de collega's vroeg of de economie goed was. Ja, in 2014 begon die aan te trekken, terwijl er in 2008 een diepe recessie was
Groeit de economie met 3%, dan groeit grosso modo ook het aantal autokilometers met 3%. We hadden in 2014 een lichte groei. In 2015 lijkt het overigens nog iets beter te gaan. Wat bracht die accijnsverhoging op? Een voordeel van deze heel late bijeenkomst is dat we gewoon naar de jaarverslagen kunnen kijken.
Dat betekent dat er een tegenvaller is van 224 miljoen. Dus leverde de accijnsverhoging volgens deze cijfers 56 miljoen euro op, want dat trek ik er dan maar even van af. Wat gaat er de komende jaren gebeuren? Daarvoor heb ik de begroting voor komend jaar gepakt. Daarin staat dat de dieselaccijns 3 (wielringen vrachtwagen).777 miljoen opleverde en elk van de komende jaren gaat dalen
De energiebelasting stijgt nog extra, zelfs de belasting op water, maar ook de geraamde opbrengst van alle belastingen die niet veranderd worden stijgt. Er staat bij de dieselaccijns dat wij nog een verdere endogene afname zullen zien. Wij dachten: laten wij eens vragen wat daarmee bedoeld wordt. «Het internationale vrachtverkeer vormt de belangrijkste verklaring voor de terugloop in de Nederlandse dieselaccijns, hoewel exacte gegevens hierover ontbreken», zo luidt het antwoord dat de Staatssecretaris en Minister Dijsselbloem eind september gaven op de vragen die het CDA stelde naar aanleiding van de Miljoenennota.
In elk geval zullen wij de komende jaren dus een verdere daling van de opbrengst van de dieselaccijns zien. Wat betekent dat? Volgens het CBS is er 500 miljoen minder verkocht - retarder vrachtwagen. Collega Van Vliet heeft gevraagd welke cijfers ik hiervoor gebruik; voor de volumecijfers gebruik ik gegevens van het CBS, voor de opbrengsten gebruik ik exclusief de cijfers van het Ministerie van Financiën, omdat wij die op dit moment via de begrotingen hebben, en voor de Europese cijfers gebruik ik de cijfers van Eurostat, het Europese statistiekbureau
Ik weet dat dit niet voor iedereen hetzelfde ligt, maar ieder zijn rare ding. Waarom wordt het internationale wegverkeer als verklaring aangewezen? Als je een grote vrachtwagen hebt, mag je een tank tot 1.000 liter hebben. Heb je meer, dan ben je benzine of diesel aan het importeren en exporteren.
Het verschil bedraagt ongeveer € 15: € 7 voor de accijnzen en € 8 voor de voorraadheffing, die Duitsland niet kent (adblue vrachtwagen in auto getankt). Als zo'n grote vrachtwagen met een lege tank naar Duitsland gaat, loopt de Nederlandse regering € 485 mis, krijgt Merkel € 470 en bespaart de transporteur € 15. Aan de Belgische grens zijn de verschillen groter; daar vroeg een collega naar
Dat levert een besparing van € 100 op. Verder kent België een accijnsteruggave voor voertuigen groter dan 7,5 ton, waardoor de transporteur daarbovenop nog ongeveer € 80 terugkrijgt. Een tankbeurt in België scheelt dus € 180. Vandaar ook dat de Poolse chauffeurs waarover de heer Van Helvert het had, ingehuurd worden.
Je doet dit dus alleen als je naar Duitsland rijdt. Als je niet naar Duitsland rijdt, ga je als transporteur geen omweg maken. Daar is het te duur voor. De heer (PVV): Ik kwam ook uit op 500 miljoen liter minder - elektrische vrachtwagen kind. Wat zou het voor de accijnsinkomsten betekenen als die 500 miljoen liter in Nederland was getankt? Zou dat 280 miljoen zijn geweest of nog meer? De heer (CDA): Rond de 230 miljoen
Als het personenauto's waren, wat aan de grens met België het geval is met benzine, mist Nederland niet alleen de accijnsinkomsten, maar ook de btw-inkomsten. Het zou niet eerlijk zijn om die hier mee te rekenen, want hier mist Nederland alleen de accijnzen. De heer (PvdA): Ik begrijp dat het in Duitsland niet zoveel uitmaakt, maar dat het voordeel in België veel groter is vanwege de accijnsteruggave.
Onze grens met Duitsland is ongeveer twee keer zo lang als onze grens met België. Het verschil met België is nu 18 cent. Het afgelopen weekend is daar een begrotingsakkoord bereikt. De dieselprijs gaat met ongeveer 5 cent omhoog en het verschil wordt dus 13 cent, maar de benzineprijs gaat 8 cent verder naar beneden.
24 cent plus btw is bijna 30 cent (draaicirkel vrachtwagen met oplegger dwg). Als u een volle tank benzine tankt, dan bent u na het begrotingsakkoord in België € 11 tot € 12 goedkoper uit dan wanneer u in Nederland tankt. Dan gaat u dus ook een ommetje rijden. Wat mijn persoonlijke situatie betreft: ik woon aan de grens
Ik tank in Nederland. Dat is met het salaris van een Kamerlid echt niet zo moeilijk, maar voor een heleboel mensen in Nederland is € 11, € 12 een hoop geld als je niet al te veel geld hebt en moet besparen. Die mensen tanken gewoon in het buitenland. Ik vind het raar om die mensen daarvan de schuld te geven, zeker van pro-Europese partijen die voor open grenzen zijn.
De accijnsverhoging levert 56 miljoen op, maar er is 500 miljoen minder getankt. U ziet wat er gebeurt met het vervoer. Dat loopt de komende jaren op. Duitsland heeft langjarig niet geïndexeerd, dus het verschil loopt op. In 2015 was het al ongeveer € 23 voor een tank en dat loopt waarschijnlijk richting de € 30 naar het volgende Belastingplan.
Waarom heb ik Duitsland genomen? U ziet de CBS-maatwerktabel (maximum lengte vrachtwagen). Waar gaan Nederlandse vervoerders heen als zij met een grote vrachtwagen op weg gaan? Dat zijn 8 miljoen ritten per jaar naar het buitenland. Daarvan gaat 45% naar Duitsland. Op die ritten kan een Nederlandse chauffeur de opdracht krijgen om in Nederland of in Duitsland te tanken
België is ook zeer relevant met 2,9 miljoen ritten per jaar. Daarna loopt het snel af. Na de top vijf, met het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Italië, komen nog Zweden, Polen en Oostenrijk. U ziet waarom Duitsland, onze grootste handelspartner, het belangrijkste land is en waar de keuzevrijheid is. Als u van Amersfoort naar Hannover gaat, dan rijdt u nooit via België want dat is honderden kilometers om.
Hoe verder? U ziet dat de dieselopbrengst afneemt, terwijl alle andere belastingopbrengsten toenemen. Dit is de Miljoenennota van 2016. Ik wil graag van de Staatssecretaris weten wat het effect zou zijn van een verlaging met een paar cent - vrachtwagen lease voor starters. Zijn wij dan niet slimmer bezig? Dat dekken wij dan maar met die Mitsubishi Outlander of met de elektrische auto, want het gaat om het wegverkeer
Dit is een Nederlandse branchevereniging. Zo solidair zijn we. U kunt het automatisch terugkrijgen; daar adverteren ze sinds vier weken mee. Dat is ongeveer het niveau hoe erg het is, voordat we het hier in Den Haag door hebben. Ik wil ook graag een betere raming van effecten en prijzen.
Kortheidshalve heb ik alleen diesel gedaan, want anders duurt dit notaoverleg vier uur. Mijn achtergrond als docent is bekend, maar ik krijg hier geen uren de tijd. Voor de grenspomphouders zal er heel veel effect op benzine zijn. Dat zal nog erger worden door de recente Belgische maatregel. De heer Van Helvert vroeg naar de oldtimermaatregel.
Dus graag alleen concrete vragen over de oldtimers. De heer (CDA): De concrete vraag is wat het zou opleveren. 120 miljoen. Waarom? Het kabinet zegt dat ze allemaal gaan betalen. Wat gebeurt er? Ze gaan schorsen, exporteren en slopen. Waarom? Als je een diesel van 35 jaar oud hebt, betaal je nu € 1.400 bpm/jaar, en ze rijden gemiddeld 2 - zwarte vrachtwagen.000 kilometer per jaar
Dat is geen hobby meer. Wat Wiebes in zijn brief schrijft, is een sprookje. Hij schrijft dat hij ervan uitgaat dat alle niet meer vrijgestelde voertuigen maximaal belasting betalen en dat iedereen die zijn auto laat slopen of exporteert een nieuwe auto koopt en dat die auto ook nog een diesel is.
Ten eerste bij de lpg-auto's. 9.300 auto's hebben geen bijzondere status. De Staatssecretaris veronderstelt dat die allemaal het volle tarief zullen betalen. Uit nadere berekening blijkt dat slechts 3.400 auto's het volle tarief betalen - trap vrachtwagen. Waarom? Omdat 4.400 auto's zijn omgebouwd naar benzine. Die betalen geen € 1.500 meer maar € 120
Hoeveel kochten er een nieuwe auto? Dat heeft de Stichting Autobelangen bekeken. Dat waren er geen 90.000 maar 23 - kleurplaten vrachtwagen.000. De opbrengst is dus geen 85 miljoen maar 11 miljoen. Het levert dus 40 miljoen op, en geen 137 miljoen. Wat kun je dus doen? De suggesties van de collega's opvolgen
Het zou 500 miljoen moeten opbrengen, maar het totaal van de maatregelen heeft in het gunstigste geval 100 miljoen opgeleverd. Die 400 miljoen moet ergens anders vandaan gehaald worden. Dat is ontzettend zonde van het belastinggeld. Er zijn een paar losse vragen gesteld. Ik ga vandaag niet in op de verplichte informatievoorziening aan de Kamer.
Dat kan beter. De heer Groot stelde dat de accijnsopbrengsten pas in de loop van 2014 zakten. Dat klopt - Vrachtwagenopbouw en vrachtwagenhydrauliek. Het aantal liters zakte onmiddellijk, maar de accijnsopbrengsten hebben aan het begin te maken met een eenmalige post van 50 miljoen - adr keuring vrachtwagen. De Staatssecretaris heeft dat in zijn brief ook aangegeven. Omdat je wat later afdraagt dan dat je tankt, zie je dat pas twee maanden later doorkomen in de cijfers
In mijn initiatiefnota staat dat ook. Dat zijn de cijfers van het CBS. Is er nog steeds sprake van een doelberekening? Ik denk het niet. Ik denk dat de laatste cijfers in de Miljoenennota eerlijk waren. Daar zie je dus dat er in dit dossier sprake was van een tegenvaller van meer dan 200 miljoen.
Dat is een moeilijke opdracht, maar daar moeten we echt mee aan de slag, want anders voeren we de verkeerde maatregelen voor dit land door (vrachtwagen trekker). Dan maakt het niet uit of je voor meer vergroening of niet bent, want dan krijg je het verkeerde (vrachtwagen onderdelen MAN en Mercedes). Hebben wij liever brandstof of arbeid? Dat had natuurlijk een vraag aan de CDA-fractie moeten zijn, maar ik zal die vraag beantwoorden
Ik zou het niet op de arbeid doen. Bewijs ik de grenspomphouders een dienst? Ja, ik denk dat ik de grenspomphouders hiermee een behoorlijke dienst bewijs. Ik snap niet waar die vraag eigenlijk vandaan komt. De heer Van Dijk vroeg waarom wij drie keer een motie niet gesteund hebben om af te zien van indexatie.
Ik wil graag weten wat het precies kost qua dekking. Dan ben ik ook bereid om boter bij de vis te doen. Overigens vond ik zijn idee voor een kentekenplaat in het weekend, wanneer er wat minder files staan, zodat je echt onderscheid kunt maken tussen dagelijks gebruik en hobbygebruik, heel sympathiek.
De : Ik dank de heer Omtzigt voor zijn beantwoording. Het woord is aan de Staatssecretaris. Staatssecretaris : Voorzitter. man vrachtwagen modellen. Er wordt hier een discussie gevoerd over accijnzen en oldtimers. Ook mij past het om een compliment te geven aan de heer Omtzigt, die daarover een initiatiefnota heeft opgesteld en ook een presentatie heeft voorbereid
Dat weet de heer Omtzigt dus ook. Indirect hebben wij het natuurlijk niet alleen over accijnzen en oldtimers – de heer Omtzigt zegt dat misschien ook wel – maar eigenlijk ook over de ramingssystematiek. Als de ramingssystematiek anders was geweest of als wij daarmee anders waren omgegaan, dan hadden wij misschien deze discussie ook niet gehad.
Wat mij betreft is de ramingssystematiek hier dan ook een beetje de wortel van de sluimerende onvrede - vrachtwagen spiegels. Als ik het hele spectrum hier beluister, dan is er een algemeen gedeeld onbevredigend gevoel over ramingen. De heer Van Vliet begon erover. De heer Van Helvert en de heer Groot hadden het er ook over
Latest Posts
Auto Opkoper Met Gratis Waardeschatting
Mobilhome Opkoper Zonder Administratieve Last
Auto Opkoper Zonder Verborgen Kosten

